Faili kansi 3/2023

Failin sähköinen lukuoikeus

Yhteisöjäsenet ja tilaajat voivat vuoden 2024 alusta vaihtaa Failin paperilehden sähköiseen lukuoikeuteen ePress-palvelussa. Yhteisöjäsen voi valita, haluaako entiseen tapaan jäsenetuna kaksi paperilehteä vai niiden tilalle yhden ePress-lukuoikeuden. Siirtymisestä ePress-lukuoikeuteen ilmoitetaan yhdistyksen sihteerille. Jos yhteisöjäsen haluaa sekä paperilehden että ePress-lehden, niin paperilehdet tulevat jäsenetuna yhdistykseltä ja sähköinen lukuoikeus tilataan maksullisena suoraan ePressiltä.

Yritys tai muu yhteisö, joka on Failin tilaaja, voi vaihtaa paperilehden tilauksen ePress-lukuoikeuteen ilmoittamalla paperilehden tilauksen päättämisestä yhdistyksen sihteerille ja tilaamalla maksullisen lukuoikeuden ePressiltä. Paperilehti ja sähköinen lukuoikeus (sisäinen käyttö) ovat samanhintaiset (60 e alv 0%).

ePress-palvelu on kirjastoille, yrityksille ja yhteisöille tarkoitettu tilauspalvelu, joten henkilöjäsenet tai Failin henkilötilaajat eivät voi saada sähköistä ePress-lukuoikeutta.

Lisätietoja paperilehden vaihtamisesta sähköiseen lukuoikeuteen saa Liikearkistoyhdistyksen sihteeriltä Toni Suutarilta (sihteeri(at)liikearkistoyhdistys.fi, 044 551 2029).