Juhlavuoden liikearkistopäivät

Viime vuodelta siirretyt Juhlavuoden liikearkistopäivät pidetään Vapriikissa Tampereella 17.-18.11.2021. Tapahtuman ohjelma alkaa olla nyt kasassa, vaikka pienet ohjelmamuutokset ovat edelleen mahdollisia. Etäosallistuminen on mahdollista, mutta tällä kertaa päiviä ei enää siirretä, vaikka pandemiatilanne heikkenisi. Viimeisenä vaihtoehtona on pelkkä verkkoseminaari ilman iltajuhlaa. Toivottavasti siihen ei kuitenkaan jouduta, vaan pitkästä aikaa pääsemme tapaamaan ja kohottamaan maljan kuusikymppiselle yhdistyksellemme.

Keskiviikko 17.11.2021

9.15 Ilmoittautuminen ja kahvi
10.00 Liikearkistopäivien avaus ja tervetuliaissanat, puheenjohtaja Mikko Hyvärinen, Liikearkistoyhdistys
10.15 Dancing around data, tiedonhallinnan kansainvälinen konsultti Alison North
11.00 Videokatsaus yhdistyksen 60-vuotiseen historiaan
11.15 Selling archive services to companies: Use your heritage as a strategic asset! viestintäjohtaja Anders Sjöman, Centrum för Näringslivshistoria
12.00 Lounas
13.00 Time Machine Suomessa, arkistonjohtaja Juha Henriksson, Musiikkiarkisto
13.30 Office365 & Records Management, Vivek Bhatt, CTO, Infotechtion
14.15 Kahvi
14.35 Sponsorin puheenvuoro, CGI
14.50 Ajankohtaista tutkimuksesta, yliopistonlehtori Pekka Henttonen, Tampereen yliopisto
15.35 Paneeli: Where are we – and the records – right now? Alison North, Vivek Bhatt, Pekka Henttonen, Juha Anttila
16.20 Lopetussanat ja valmistautuminen iltaohjelmaan, puheenjohtaja Mikko Hyvärinen, Liikearkistoyhdistys
18.30 Iltajuhla (Paja)

Torstai 18.11.2021

9.00 Tiedonhallinnan trendit, toimitusjohtaja Juha Anttila, IITC Oy
9.45 Luonnollisen kielentunnistuksen mahdollisuudet arkistoinnissa ja asianhallinnassa, Lauri Lappalainen, Fujitsu
10.30 Kahvi
10.50 Ennen vanhaanko ei osattu? – Liikkeenjohtamista ”vanhoina hyvinä aikoina”: Finlayson & Co:n vuodet 1836 – 1860, Jarmo Peltola, Tampereen yliopisto
11:35 Isot hankkeet Tampereen kaupungin asiakirjahallinnossa – digitointiprojekti, uusi kaupunginarkisto, digitaalisen arkiston hankinta, asiakirjahallintopäällikkö Saija Kirkkola, Tampereen kaupunginarkisto
12.10 Lounas
13.10 Automaattisen sisältöanalyysin kokeilut ja tekemällä oppiminen Yle Arkistossa, kehityspäällikkö Lauri Saarikoski, YLE
13.55 Senaatti-kiinteistöjen tekoälykokeilut, asiantuntija Janne Jokinen, Senaatti-kiinteistöt
14:40 Kahvitauko
15.00 Sosiaalisen median arkistointi, ohjelmistosuunnittelija Tuomo Räisänen ja TKI-asiantuntija Miia Kosonen, Digitalia
15.45 Soten tiedolla ohjaamisen ja johtamisen tietopohja, tietoylijohtaja Pekka Rissanen, THL
16.30 Liikearkistopäivien lopetussanat, puheenjohtaja Mikko Hyvärinen, Liikearkistoyhdistys

Osallistumismaksu

Koko ohjelma, 2 päivää ja 60-vuotisjuhla
– jäsenet 650 euroa
– ei-jäsenet 850 euroa
Yksi päivä ja 60-vuotisjuhla
– jäsenet 500 euroa
– ei-jäsenet 600 euroa

Etäosallistuminen

– jäsenet 550 euroa

– ei-jäsenet 750 euroa

Hintoihin lisätään 24 % arvonlisävero.

Ilmoittautumisen voi perua kuluitta 14 vuorokautta ennen tilaisuutta ja 150 euron veloituksella 7 vuorokautta ennen tilaisuutta. Osallistujan voi vaihtaa maksutta ennen tilaisuuden alkua. Kerro ilmoittautumisen yhteydessä alustavasti, oletko tulossa Tampereelle Vapriikkiin vai osallistutko etänä. Lopullisen valinnan osallistumistavasta voit tehdä kahta viikkoa ennen tilaisuutta vastaamalla ilmoittautumisvahvistukseen. Ilmoittautuminen on auki 16.11.2021 asti, mutta jos ilmoittaudut alle kaksi viikkoa ennen tilaisuutta, voidaan taata vain etäosallistumismahdollisuus.

Liikearkistopäivien osallistujille Sokos Hotel Tornissa 15 huoneen kiintiö seuraavin hinnoin ja ehdoin:

• Solo yhden hengen huone 140 euroa / huone / yö
  • Solo kahden hengen huone 160 euroa / huone / yö
  • Varaukset 20.10.2021 klo 18.00 mennessä
  • Sokos Hotels Myyntipalvelu, puh. +358 300 870 030 (yksittäiset huonevaraukset), sähköposti sokos.hotels@sok.fi
  • Kiintiötunnus ”Liikearkisto”