Uudet verkkosivut julkaistu

Uusi sivustokokonaisuus on rakennettu WordPress –alustalle. Toteutuksesta vastasi Mikkelin ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn opiskelija Martti Honkala, joka toimi harjoittelijana digitaalisen tiedonhallinnan tutkimus- ja kehittämiskeskus Digitaliassa (www.digitalia.fi) ajalla 2.5. – 30.9.2016.

Mitä tehtäviisi kuului Digitaliassa?
Tehtäviini kuului asiakaslähtöisten verkkosivuprojektien suunnittelu ja toteutus. Rakensin myös webbiserverien toiminnallisuuksia ja kokeilin erilaisia verkkosivujen testausmenetelmiä.

Millaisia kokemuksia sinulle jäi Liikearkistoyhdistyksen verkkosivuprojektista? Mikä oli helppoa, mikä taas haastavaa? Mihin olet erityisen tyytyväinen?
Kokemuksena projekti oli hyvä. WordPressiin en opiskeluaikana ollut vielä ehtinyt tutustua, joten oikean asiakasprojektin kautta WordPress-kehityksestä tuli hyvää kokemusta. Haastavinta projektissa oli totuttelu WordPress-ympäristöön. Alussa se tuntui rajoittavalta, koska olen tottunut tekemään sivuja ja ohjelmia alusta asti itse valitsemillani työkaluilla. Alustan oppi kuitenkin nopeasti ja se oli systemaattinen. WordPress-yhteisö on myös loistava, moneen ongelmaan löytyi ratkaisu nopeasti. WordPressin yhtenä tavoitteena on sisällön asettaminen etusijalle. Mielestäni se onnistui näillä sivuilla hyvin. Uutisnäkymän ja lomakkeiden avulla sivuista saa hieman dynaamisemman vaikutelman aikaisempiin verrattuna.

Entä tästä eteenpäin, mitä on suunnitelmissa?
– Tarkoituksena olisi saada opinnäytetyöni valmiiksi ja valmistua joulukuussa.
Liikearkistoyhdistys kiittää Marttia hyvästä työstä. Tutustu uusiin sivuihimme ajan kanssa – palautetta saa laittaa niin yhdistyksen tapaamisissa kuin lomakkeen kautta. Värikästä syksyä kaikille jäsenillemme!

Haastattelija Miia Kosonen, julkaisutoimikunta.